Almende college

Het Almende College biedt jou als leerling onderwijs op individueel niveau. Of je nu naar het vwo of Kaderberoepsgericht wilt, jij bent welkom en krijgt volop de ruimte om te groeien. Dat doen we door samen te werken aan jouw talenten.

Door een veilige en interactieve leeromgeving te creëren, voel jij je op je gemak. Je leert dat fouten maken mag en je ervaart het plezier van succesbeleving. In zo’n motiverende en inspirerende omgeving komen jouw leerprestaties het beste tot hun recht.

Om tot zo’n veilige en prettige leeromgeving te komen, hebben we enkele belangrijke waarden opgesteld die de wij belangrijk vinden op het Almende College. Dit zijn:

ruimte laten aan een ander
empathie en verbondenheid
bezinning en reflectie
vergevingsgezindheid

Docenten en medewerkers van het Almende College spelen een belangrijke rol in jouw dagelijkse leven op school. Zij stimuleren, motiveren en bieden een luisterend oor. Van de medewerkers verwachten wij voorbeeldgedrag. Denk daarbij aan:

passie voor de leerling
inspiratie en wijsheid