Wat moet ik doen voor aanvragen verlof?

Aanvragen voor extra verlof tot en met tien schooldagen, dient u in bij de schooldirecteur. In dergelijke gevallen ligt de beslissingsbevoegdheid bij de directeur van de school. Deze zal met inachtneming van wet- en regelgeving een beslissing nemen. Ook een directeur van een school mag niet zonder meer overal verlof voor verlenen.

Het aanvragen van elf schooldagen of meer extra verlof, gaat via de leerplichtambtenaar. De schooldirecteur kan uw aanvraag doorsturen naar de leerplichtambtenaar. In dergelijke gevallen ligt de beslissingsbevoegdheid bij de leerplichtambtenaar. Deze zal met inachtneming van wet- en regelgeving een beslissing nemen. Dien het verzoek zeker acht weken van tevoren in.

Aanvraagformulier vakantie en verlof

Waar vind ik de leerplichtambtenaar?

Voor meer informatie, vragen of hulp kunt u contact opnemen met de leerplichtambtenaar of met de regionale Leer- en/of kwalificatieplicht medewerker van de gemeente Doetinchem, telefoonnummer 0314 37 73 77