Metzo college

Dit is Metzo

Op het Metzo blijf je ontdekken; door zelf te bedenken, proberen en doen. Je ontdekt jezelf, de wereld en je eigen kracht. Leren doe je tijdens de theorielessen èn op een actieve, praktische manier. Leren kan op veel manieren. Op het Metzo ontdek je welke manier het beste bij je past.

Blijf ontdekken!

Een nieuwe school

Je zit in groep 7 of 8, dus de tijd is aangebroken om een nieuwe school te kiezen of je daarop te orienteren. Spannend! Lastig ook wel, want hoe kies je nu voor een nieuwe school? Wat in ieder geval belangrijk is, is dat je een goed gevoel hebt bij de school en de richting die je ermee op kunt.

App-ontwikkelaar?

Visagist? Ondernemer?

Weet jij al wat je later wil worden? Om je te helpen ontdekken welke beroepen bij je passen, maak je al vanaf het begin van je opleiding kennis met techniek, economie en verzorging. Op de mavo maak je kennis met wetenschap en maatschappij & ontwikkeling.

Helemaal te gek: je ontmoet mensen die jouw droomberoep al jaren uitoefenen. Zij kunnen je heel veel over hun beroep vertellen en je mag ze van alles over hun beroep vragen. Je mag zelfs een afspraak met ze maken om te komen kijken op zijn of haar werkplek.

Ontdek je kracht

Samen met je mentor en met je klasgenoten ga je op zoek naar wie jij bent en waar jouw kracht ligt. Waar ben je goed in en waar wil je beter in worden? We vullen je rugzak niet alleen met kennis, maar ook met zelfkennis én zelfvertrouwen.

Het Metzo-gevoel: echt iets voor jou!

We kunnen veel vertellen over het Metzo, maar eigenlijk moet je het Metzo-gevoel gewoon ervaren om te ontdekken of deze school echt  iets voor jou is. Een eerste indruk van wat er allemaal gebeurt op het Metzo kun je krijgen door filmpjes en foto’s van de school te kijken. In de filmpjes zie je hoe lessen eruit zien en hoe de school er vanbinnen uit ziet.

En? Lijkt het je wat?

Bezoek de website van het Metzo College